Subject: FW: Aruküla bussipeatuse haljastuse eskiis
From: "Anna Palusalu" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 9 Jul 2024 09:26:14 +0300

Palun registreerida järjeks  7.1-2/24/8470-1

Pealkirjaks: Aruküla bussipeatuse maastikuarhitektuuri projekt

Tervitustega

Anna Palusalu
peaspetsialist
planeerimise osakond
kooskõlastuse üksus
+372 5850 7716

From: Johanna Sepmann <[email-masked]>
Sent: Tuesday, July 9, 2024 8:56 AM
To: Anna Palusalu <[email-masked]>
Subject: Ed: Aruküla bussipeatuse haljastuse eskiis

Tere

Saadame teile korrigeeritud Aruküla bussipeatuse maastikuarhitektuuri
projekti.

Lugupidamisega

Johanna Sepmann

keskkonnaspetsialist

Raasiku Vallavalitsus

tel 607 0750/ mob 55512527

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Saatja: Anna Palusalu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, 13. juuni 2024 19:40
Adressaat: Kaire Koitne <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Aruküla bussipeatuse haljastuse eskiis

Tere

Vabandan, et olete pidanud vastust väga kaua ootama.

Esitame projektile märkused:

1.	Haljastuse projektile koostada seletuskiri, sh mis püsikuid
kasutatakse.
2.	Joonisele märkida kirjanurk ehk mis projektiga on tegemist
(Aruküla bussipeatuse haljastusprojekt vms).
3.	Joonisele on kantud „olemasolev asfaltkate“  ning kriipsjoontega
on selle alt näha samuti tee servi. Ei ole üheselt arusaadav, kas
projektiga kavandatakse ka asfaltkatte muutmist. Haljastuse projektist
eemaldada olemasolevate teekatete osa, kui nende ehitamist ei kavandata.
Sh sama kraavide kohta. Kui aga olete aluseks võtnud olemasoleva
teeprojekti, mille kihte te muuta ei saa, siis  seletuskirjas ja
leppemärkidega üheselt arusaadavalt teha vastav märge.
4.	Leppemärkidest puudub maakivide juures rohelisega tähistatu.
5.	Rattaparklale ja haljastuse osale koostada IKÕ joonis. Juhend
siin:  <https://www.transpordiamet.ee/media/394/download>
https://www.transpordiamet.ee/media/394/download  ja IKÕ joonise formaadi
näidis siin:
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2024-02/IK%C3
%95%20n%C3%A4idislahendus_19.02.2024.pdf>
https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2024-02/IK%C3%
95%20n%C3%A4idislahendus_19.02.2024.pdf

Kui oleks vaid taimedega osa, siis me IKÕt üldjuhul ei nõua, kuid siin on
graniitkivi sillutis, millele soovime saada kov kasuks IKÕ.

6.	Johanna Sepmann 15.05 kirjas: „Maakivide vahele sooviks panna ka
õdusat valgust andvad maheda valgusega madalad valgustid.“ Joonisel info
puudub+lisada seletuskirja.
7.	Kas ühekohalised pingid kinnitatakse ka maapinna külge või mitte?
Info peab olema  seletuskirjas. Kas need on valgustatud?
8.	Paigaldatavad maakivid ei või jääda ülekäigukoha juures varjama
jalakäijat.

Jääme ootama korrigeeritud lahendust.

Lugupidamisega

Anna Palusalu
peaspetsialist
planeerimise osakond
kooskõlastuse üksus
+372 5850 7716
 <http://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Kaire Koitne < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, May 15, 2024 11:49 AM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Ed: Aruküla bussipeatuse haljastuse eskiis

Tere!

Palume vastavalt eelnevale kokkuleppele kooskõlastada Aruküla bussipeatuse
ümbruse haljastus koos väikevormidega, mis küll algsetest mõtetest on
täiuslikumaks arendatud.

Küsimuste korral võite pöörduda Johanna Sepmanni poole.

Lpg

Kaire koitne

Saatja: Johanna Sepmann < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: kolmapäev, 15. mai 2024 11:39
Adressaat: Kaire Koitne < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Indrek Mikk < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Riina Rand < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Teema: Aruküla bussipeatuse haljastuse eskiis

Tere

Raasiku Vallavalitsus on andnud Transpordiametile teda, et soovib
haljastada 11304 Aruküla-Kostivere tee ja Soo tänava ristmikul olevat
haljasala.

Esialgne eskiis on valmis. Leiate selle manusest.

Haljasala jaguneb kaheks. Ühele poole on kavandatud madalad mägimännid ja
maakivid. Maakive lisatakse juurde. Maakivide vahele sooviks panna ka
õdusat valgust andvad maheda valgusega madalad valgustid.

Teisele poole on plaanis paigaldada kahte värvi tänavakivi, mille sisse
tulevad ringi kujulised püsilillede peenrad. Tänavakivi on valdavalt
tumehall ja peenarde ääred heledatest kividest.

Kuna tegemist on bussipeatusega, siis jääb väheseks ainult bussiootekojas
olevast pingist.  Pinke on kavas panna kahte tüüpi:

Valged seljatoega ja oranžid ümarad, et värvi oleks. Bussiootekojale on
paigaldatud kleebis, mille lillede motiiv on sarnane nende oranžide
toolide kujule.

Aruküla bussipeatuses puuduvad rattahoidjad. Aga vajadust nende järgi on.
Plaanis on need paigaldada bussiootekoja kõrvale.

Manusesse lisatud fail, kust leiate fotod olemasolevast olukorrast ja
pildid haljasalale kavandatud elementidest.

Lugupidamisega

Johanna Sepmann

keskkonnaspetsialist

Raasiku Vallavalitsus

tel 607 0750/ mob 55512527

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]